المهارات المساندة

1- ريادة الأعمال


يهدف هذا البرنامج التريبي لتزويد المشاركين بالمهارات الريادية اللازمة والضرورية لبناء فکر ريادي بما يتطلبه سوق العمل، والذي سيساعدهم على التعامل مع جميع الجهات الفاعلة في سوق العمل من موردين وزبائن وعاملين. كما سيمكن الحاصلين على هذا التدريب من اكتساب مهارات وخبرات جديدة تمكنهم من إدارة أعمالهم بشكل أفضل وكتابة خطط العمل وتقديمها للمستثمرين بهدف الحصول على تمويل لأفكارهم.

Entrepreneurship Training

This training program is to provide participants with the necessary entrepreneurial skills to build their entrepreneurial thinking in the labor market, which will help them deal with all actors in the labor market. The training will also enable them to acquire new skills and experience that will enable them to better manage their business. write their plans and offer them to investors in order to obtain funding for their ideas.

2- التجارة الالكترونية


يهدف هذا البرنامج التدريجي لتزويد المشاركين بخلفية تاريخية للتجارة الإلكترونية والتعريف بالشركات الرقمية وعلاقتها بالاقتصاد الرقمي. كما سيتمكن المشاركين من التعرف على البنية التحتية للتجارة الإلكترونية والتعريف بحوافز التجارة الإلكترونية وفوائدها ومحدداتها ومعيقاتها. كما يهدف البرنامج لتأهيل أخصائيي تسويق الكتروني على مستوى رفيع من الخبرة العلمية التي تؤهلهم لسوق العمل، والالمام بالجوانب العملية التسويقية ومواكبة التطور الهائل في وسائل وطرق التسويق الالكتروني ووسائل التواصل الإجتماعي. هذا بالإضافة إلى توعية الشباب بأهمية التجارة والتسويق عبر الانترنت، واستخدام كافة الوسائل المتاحة للتجارة والربح وليس فقط للترفيه، كما يعمل على مساعدة الشباب على انشاء مشاريع خاصة بدون رأس مال، لإيجاد دخل اضافي.

E-Commerce Training

This training program aims to provide participants with the historical background of e-commerce, the definition of digital companies, their relation to the digital economy, the participants' knowledge of e-commerce infrastructure, the definition of e-commerce incentives, and the definition of the benefits of e-commerce with the limitations and obstacles of e-commerce. Qualifying the specialists of electronic marketing on a high level of practical experience that qualifies them to the labor market. with the aspects of the marketing process and keep abreast of the huge development in means and methods of electronic marketing and media. And help young people to establish private projects without capital, and good additional income.

3- المهارات الحياتية


يهدف هذا البرنامج التدريبي لتزويد المشاركين بالمهارات الشخصية اللازمة والضرورية والتي ستساعدهم على القيام بالتعامل مع جميع الجهات الفاعلة في سوق العمل، كما سيتمكن الحاصلين على التريب من اكتساب مهارات وخبرات جديدة تمكنهم من إدارة أعمالهم بشكل أفضل. بعد إنهاء التدريب، سيكون المترب قادراً على استعمال أدوات الاتصال والتواصل بوضوح وبفاعلية والتواصل بثقة وفعالية والتعرف على عناصر وأنواع الاتصال والتواصل: اللفظي وغير اللفظي، وفهم عملية الاتصال والتواصل في البيئة التنظيمية والإصغاء النشط/الفعال لأهميته ومقوماته في تعزيز مهارات الاتصال الفعال، وتمكين المتدربين من إتقان أسلوب التغذية الراجعة والوعي لعناصر القوة والضعف والتعبير الكتابي للاتصال الفعال.

Interpersonal Skills Training

The training will provide participants with the necessary personal skills for dealing with various actors in the labor market. They will also acquire skills and experience to better manage a business. After completing this training, the trainee will be able to use the tools of communication and communicate clearly, effectively, and confidently. Participants will identify the elements of communication and the types of communication (verbal and non-verbal), and will understand the process of communication, communication in the regulatory environment, and the importance of effective listening. Trainees will master the feedback method, gain awareness of strengths and weak nesses and improve their effectiveness in written communication.